maandag 9 maart 2020

KLDiscovery kondigt maatregelen ter preventie van het coronavirus aan

MCLEAN, Va.--(BUSINESS WIRE)-- KLDiscovery kondigde vandaag aan dat het bedrijf klaar is om te reageren op COVID-19-uitbraken. Er zijn interne voorbereidingen getroffen om het personeel te beschermen en de continuïteit van de bedrijfsvoering te waarborgen, waaronder:

• Alle personeelsleden worden aangemoedigd om niet-essentiële reizen en vergaderingen te vervangen door audio- en videoconferenties, goed voor zichzelf te zorgen en persoonlijke hygiëne in acht te nemen, en niet naar kantoor te komen wanneer ze zich onwel voelen of symptomen ervaren.
  • In de geografische regio's die momenteel zijn getroffen, wordt er bij de werknemers op aangedrongen om gebruik te maken van het thuiswerkbeleid van het bedrijf, waarbij essentieel laboratoriumpersoneel bij toerbeurt werkt om het risico van blootstelling tot een minimum te beperken. De zwaarst getroffen gebieden worden onder toezicht gehouden om alternatieve diensten en oplossingen in die regio's aan te bieden.
  • KLDiscovery beschikt over een uitstekende internetinfrastructuur in alle twintig landen van onze geografische voetafdruk, een beveiligd VPN met verplichte twee-factor-authenticatie en een wereldwijd personeelsbeleid dat flexibiliteit om op afstand te werken aanmoedigt. Het bedrijf is daardoor goed gepositioneerd om zijn thuiswerkbeleid uit te breiden naarmate de coronavirusdreiging zich verder ontwikkelt.
  • Remote Collection Manager (RCMgr®), KLDiscovery’s aanbod voor juridisch verdedigbaar zelf verzamelen van gegevens, wordt ingezet om onnodig reizen en persoonlijk contact te verminderen. RCMgr maakt gebruik van een externe harde schijf om vooraf gedefinieerde gegevens te verzamelen en vervolgens worden de versleutelde bestanden teruggestuurd naar KLDiscovery. Er is een wereldwijde taskforce samengesteld om zendingen van harde schijven in ontvangst te nemen voorafgaand aan het laboratoriumwerk.
  • Het management houdt actief toezicht op de situatie en hoe de omstandigheden zich verder ontwikkelen. Daarnaast leveren zij benodigdheden en ondersteuning aan KLDiscovery-medewerkers die daar het meest behoefte aan hebben en ontwikkelen zij een beleid voor medewerkers die naar getroffen regio's reizen om de gezondheid van onze medewerkers en klanten te beschermen.

"Dit is een bijzonder uitdagende tijd voor de KLDiscovery-familie", verklaarde Chris Weiler, CEO van KLDiscovery. "De gezondheid van onze medewerkers en klanten heeft onze hoogste prioriteit en we hebben er goed over nagedacht om deze risico's en zorgen proactief aan te pakken. We hebben vertrouwen in ons vermogen om het hoge niveau van service en productiviteit dat onze wereldwijde klanten verwachten te behouden terwijl we door deze onzekere tijden navigeren."