dinsdag 17 maart 2020

KLDiscovery en Consilio vormen samenwerkingsverband om on-site verzamelen van gegevens te kunnen aanbieden tijdens zorgen rondom COVID-19

WASHINGTON & MCLEAN, Va.--(BUSINESS WIRE)-- Consilio en KLDiscovery kondigden vandaag een partnerschap aan om hun klanten wereldwijd hulp te bieden bij het verzamelen van gegevens in reactie op de voortdurende reisadviezen en beperkingen als gevolg van COVID-19. De overeenkomst heeft tot doel de lokale middelen van beide organisaties aan te wenden om het aantal dienstreizen van werknemers te verminderen en verstoringen van de dienstverlening aan hun klanten te voorkomen.

De bedrijven verwelkomen andere aanbieders in de sector om zich bij dit initiatief aan te sluiten en de gezamenlijke geografische voetafdruk verder uit te breiden.

Naast de aanwezigheid voor lokale collecties in de Verenigde Staten, hebben de bedrijven ook een gecombineerde aanwezigheid voor collecties in:

• Australië
  • Canada
  • China
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Hongkong
  • Ierland
  • Italië
  • Japan
  • Nederland
  • Noorwegen
  • Polen
  • Singapore
  • Spanje
  • Zweden
  • Zwitserland
  • Verenigd Koninkrijk

Juridisch verdedigbaar zelf gegevens verzamelen is ook wereldwijd beschikbaar als alternatief voor traditioneel on-site verzamelen. Forensisch verantwoord verzamelen wordt uitgevoerd door IT-professionals of eindgebruikers en vervolgens worden de versleutelde bestanden teruggestuurd naar een beveiligd lab.

"Dit is een belangrijk moment in de eDiscovery gemeenschap", zei Chris Weiler, CEO van KLDiscovery. "Ons partnerschap getuigt van een diepgaand streven naar uitmuntende dienstverlening en het welzijn van de werknemers in het licht van ongekende zakelijke uitdagingen. Ik ben er zeker van dat de collectieve vindingrijkheid van onze sector en de maatschappij de komende obstakels zal overwinnen."

"We hebben dit unieke partnerschap ontwikkeld om het reizen en de potentiële blootstelling aan COVID-19 voor onze medewerkers te minimaliseren, terwijl we tegelijkertijd onze toewijding aan een superieure klantenservice behouden", aldus Andy Macdonald, CEO van Consilio. "We nodigen andere aanbieders in de sector uit om zich aan te sluiten bij onze samenwerking om ervoor te zorgen dat we blijven voldoen aan essentiële behoeften van klanten in een groot aantal regio's."

About Consilio

Consilio is a global leader in eDiscovery, document review, risk management, and legal consulting services. Through its Consilio Complete suite of capabilities, the company supports multinational law firms and corporations using innovative software, cost-effective managed services and deep legal and regulatory industry expertise. Consilio has extensive experience in litigation, HSR second requests, internal and regulatory investigations, eDiscovery, document review, information governance, compliance risk assessments, cybersecurity, law department management, contracts management, legal analytics, paper discovery and digital printing, as well as legal recruiting and placement. Consilio and its global family of companies, Advanced Discovery, Altep, Millnet Document Services and Legal Placements Inc., employ leading professionals in the industry, applying defensible workflows with patented and industry-proven technology across all phases of the eDiscovery and risk management lifecycle. ISO 27001:2013 certified, the company operates offices, document review and data centers across Europe, Asia, and North America. For more information, please visit us at www.consilio.com.

Kaitlin Newingham
646.818.9050